zaterdag 31 augustus 2013

Hittegolf

Zaterdag 31 augustus is het en hier heerst een hittegolf. Ze zijn echt wel wat gewend, de Texanen, als het om warm weer gaat, maar nu beginnen de mensen toch te klagen. Op CBS nieuws op TV begon men al te kijken of er niet eindelijk een hurricane aan het ontstaan is, zodat er even wat verkoeling komt. Helaas, dat zit er deze week niet in. 's Middags is het rond 40 C. Dat ben je als noorderling niet gewend, dus ik doe het rustig aan tussen 12 en 20 uur, Pas tegen een uur of 9 's-avonds wordt het buiten wat aangenamer. Ondertussen razen overal de airco's. Gelukkig is energie hier nog steeds goedkoop...

Gisteravond m'n eerste optreden gehad. In de Taco EXpress, een lazy hippieachtig restaurant met bijbehorend prettig publiek. Elke vrijdag speelt de huisband er met een prachtige zangeres; al op leeftijd maar met de energie an en twintigjarige. Daarnaast een of twee gasten. Het publiek krijgt veel aandacht van de zangeres, de sfeer is enorm gemoedelijk en er wordt volop gedanst. Tenten als deze kennen we niet in ons land...helaas... De Keuringsdienst van Waren zou er (spreekwoordelijk) z'n vingers bij aflikken en de tent daarna meteen sluiten...
Erg leuk om daar te spelen. Simone heeft een nummer meegezongen en dat gaan we vaker doen, want het klonk prima.
Eind september mag ik terugkomen en na 't optreden werd ik gevraagd om morgenavond op een "Virgo Gathering" te komen spelen. Dat is een feest van allemaal mensen, die in het sterrenbeeld maagd geboren zijn. 400 man zal er zijn, met 'plenty of meats, food and drinks". Er spelen 3 bands en ik ben dan special guest of zo. Ondertussen weet ik dat 't niet gaat lukken qua speeltijd. Jammer; was wel leuk geweest waarschijnlijk...
Vandaag speel ik namelijk ook nog op een familiebijeenkomst van een vriendin van Simone. Haar ouders zijn hier op bezoek. Gewoon als leuke verrassing voor hen. De vader is al ver in de tachtig en heeft als trompettist jarenlang door het land getoerd met een big band. Ik ben benieuwd naar zijn verhalen.

Vanmorgen, vóór de hitte toesloeg ben ik naar Barton Spring gereden. Dat is een zijtak van het stadsmeer gedeeltelijk omgetoverd tot een heel groot openluchtzwembad. Heerlijk koud en helder water. Tegen de middag ben ik maar weer vertrokken omdat het wel erg druk werd. Logisch, dat men massaal verkoeling zoekt. Overal in de stad  is het erg druk. Men heeft een lang weekend, omdat maandag "Labour Day" is, een nationale vrije dag. Dat betekent ook extra live-muziek op veel plekken. Kijk, dat is mooi!  Groeten uit Amerika!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten